Niech na zobacz�
Akty przemocy fizycznej, agresja s�owna, wulgarno��, wstr�t, homofobia – oto codzienno��, z kt�r� przychodzi walczy� ka�demu, kto przyzna si�, do swojej prawdziwej orientacji seksualnej. To codzienno�� trudna i do�� przykra, to rzeczywisto�� tysi�ca gej�w i lesbijek. Grupa ludzi, kt�rzy nie patrz� jednak na homoseksualist�w jak na potencjalnych przest�pc�w czy zbocze�c�w seksualnych, poruszy�a ten trudny temat, czyli niech�� do wizerunku geja w �yciu codziennym w do�� nietypowy spos�b. Ot� uwiecznili oni na fotografii pary homoseksualne w naturalnych sytuacjach.
��cznie by�o to 30 par homoseksualnych – 15 par kobiet i tyle samo par m�czyzn. Zdj�cia te zosta�y umieszczone w najwi�kszych galeriach polskich miast. Sceneria zdj�� by�a do�� przyjemna – na tle zimowych pejza�y miejskich i nie tylko – obiektyw aparatu uwieczni� ��cznie 30 par homoseksualnych.
Akcja, o jakiej mowa odby�a si� w Warszawie pod has�em "Niech nas zobacz�". Idea, jaka przy�wieca�a ca�emu projektowi mia�a na celu przede wszystkim skuteczn� walk� z dyskryminacj� oraz homofobi� wobec gej�w (oraz lesbijek).
Do projektu zg�osili si� przede wszystkim m�odzi ludzie do 30 roku �ycia. Starsze pary nie by�o ju� tak �atwo przekona� do pomys�u. Czemu? Proste – strach, wstyd, obawa przed upublicznieniem swojego wizerunku – oto, jakie argumenty wysuwa�y osoby starsze, kt�rym proponowano udzia� w pomy�le.
Ciekawa by�a motywacja samych os�b zaproszonych do udzia�u w projekcie. Jedni m�wili, �e robi� to z uczciwo�ci, inni z powinno�ci. Wszystkim jednak zale�a�o na jednym, by �wiat zobaczy�, �e gej (lesbijka) to taki sam cz�owiek jak ka�dy inny, jak s�siad mijany codziennie na klatce schodowej czy jak sprzedawczyni z osiedlowej budki z warzywami. Chodzi�o im o to, by wsp�lnymi si�ami prze�ama� niech�� jaka panuje wobec gej�w. Chodzi�o im tak�e o to by prze�ama� wreszcie stereotyp geja jako zniewie�cia�ego faceta, w kolorowych szmatkach lub p�nagiego z parady r�wno�ci. Chodzi�o im g��wnie o to by pokaza� siebie, swoje �ycie i uczucie bez niepotrzebnej maski i bez zb�dnych upi�ksze�. Zdj�cia bowiem by�y naturalne – nie by�o w nich nic ze stylizacji.
Tw�rczyni i jednocze�nie pomys�odawczyni wystawy Karolina Bregu�a, chcia�a by ludzie zobaczyli w geju zwyczajnego cz�owieka. Wierzy�a, bowiem, �e ta akcja spotka si� z wielkim zainteresowaniem i odzewem spo�ecznym.
Akcja rzeczywi�cie si� odby�a, ale czy przynios�a oczekiwane rezultaty? Na to za wcze�nie, na pewno wywo�a�a ona spore oburzenie, zainteresowanie. Zaintrygowa�a. Zaciekawi�a. Zwr�ci�a uwag� przechodni�w – cz�� zdj�� trafi�a, bowiem na uliczne widoczne billboardy.
Jednak�e o ile trudno oceni� jej efekty o tyle trudno by�o z sam� organizacj� akcji. Pierwsza z firm, kt�ra zdecydowa�a si� na sponsorowanie i podpisanie si� pod akcj� – szybko z niewiadomych przyczyn si� wycofa�a z projektu. Kolejna firma, mimo, i� obieca�a d�ugotrwa�� wsp�prac�, tak�e szybko znikn�a z projektu. Billboardy z kolei szybko uleg�y aktom wandalizmu i zniszczenia.
Akcja zosta�a po raz pierwszy zorganizowana w 2003 roku. Opr�cz Warszawy do projektu w��czy�y si� tak�e: Krak�w, Tr�jmiasto, Sosnowiec.
Agresja nie dziwi. Dziwi jedynie i zastanawia postawa firm, kt�re tak szybko zawstydzone projektem, postanowi�y nie pomaga� wi�cej. A szkoda, bo by� mo�e wreszcie sko�czy�yby si� ataki na bezbronnych gej�w, kt�rzy chc� po prostu tylko �y� po swojemu.
louis vitton
true religion jeans
jordan shoes
louis vuitton
retro jordans
michael kors bags
true religion
louis vuitton
true religion outlet
louis vuitton outlet
cheap jordans
louis vuitton
louis vuitton
michael kors
true religion jeans
retro jordan shoes
cheap jordans
louis vuitton
michael kors
louis vuitton outlet
christian louboutin
louis vuitton outlet
louboutin
air jordans
retro jordans
air jordans
michael kors outlet
christian louboutin
air jordans
christian louboutin
christian louboutin shoes
jordan shoes
cheap jordans